الشبكة العربية لمطوري الألعاب

خبير  Mohammad Khashashneh مشاركة 1

Hello everybody, this time I need your help☺

Aside from the GDI+ API, Is there anyway to open jpg , png... Image files directly from the Win32 API? I can't use GDI+ classes and I don`t have time to write my own image handlers!

Thanks in advance.

من سار على الدرب وصل, من جد وجد...
بس عتبك على اللي بيسمع

محترف مشرف عبد اللطيف حاجي علي مشاركة 2

I don't think you can do it in Win32 API, but aside from it you have three options:
1. You can use the IPicture COM object; see: C++ Q&A Displaying a JPG in your MFC application
2. You can use D3D libraries
3. Of course you can always use open source libraries for opening these types, which codeproject and codeguru are flooded of

Hope that helped,

عبد اللطيف حاجي علي
مبرمج
In|Framez

خبير  Mohammad Khashashneh مشاركة 3

Thanks for the quick response, I like the IPicture option. I'll give it a try.

من سار على الدرب وصل, من جد وجد...
بس عتبك على اللي بيسمع

خبير مدير وسام البهنسي مشاركة 4

الإشاعات تقول أن الإجراءات StretchDIBits و SetDIBits تستطيع رسم ملفات JPEG و PNG مباشرة على Device Context. (أنظر هذه الإجراءات في الـ MSDN). المشكلة أن هذا الموضوع متروك للـ Driver. لذا لست متأكداً من كون التوافقية متاحة 100%...
أما إن كنت أنت من سيكتب الـ driver ليدعم هذا الإجراء فالموضوع مختلف نوعاً ما☺

وسام البهنسي
مبرمج في إنفيديا وإنفريمز