Anybody saw the Metal Gear 4 Tech Demo on the PS3? check it out here http://www.konami.jp/gs/kojima_pro/japanese/mgs4_04.html The most noteable issue about it is that this tailer is not prerendered but an actual Realtime demo running on Playstation3 HW.
I am both Exited and shocked. Tell me what do you think.
من سار على الدرب وصل, من جد وجد...
بس عتبك على اللي بيسمع
LOL, This is true. Technology is advancing very fast. I don't know if this will be a good thing or a bad thing, but I know that this is only the beginning.
How can we keep up to this kind of technology ?
من سار على الدرب وصل, من جد وجد...
بس عتبك على اللي بيسمع
التعليق على مشاركة Mohammad Khashashneh في Sep 23, 2005 20:48 :
> LOL, This is true. Technology is advancing > very fast. I don't know if this will be a good thing > or a bad thing, but I know that this is only the beginning.
و لماذا قد تكون شيئاً سيّئاً؟ التطوّر (أو التطوير) دوماً جيّد...
> How can we keep up to this kind of technology ? > نظرياً, بأن نكون نحن السبّاقين... لاحظ أن MGS4 مصممة لأجهزة PS3 مع العلم أن هذه الأجهزة لم يتم طرحها بعد!!! طبعاً أستطيع سماع الـ "هٍئ" من هنا, إلا أن هذا لا ينفي أنه الحل الأفضل (إن لم يكن الوحيد)... المشكلة هي أن بعض المستخدمين يرفضون التطور (بدل أن يسارعوا إليه) فمثلاً تجد أحدهم لا يزال يستخدم Visual Studio 6.0 (إن لم يكن 5.0) مع أن إصدار 2005 على الأبواب، بحجة أن الإصدارات الجديدة كلها "بلا طعمة" و "لا داعي لها" بل هي فقط "وسيلة تتبعها الشركات لامتصاص المزيد من الأموال من المستخدمين الغلابة" أو ما إلى ذلك من فكرة "مؤامرة الشركات" لهذا تجد معظم البرمجيات العربية قديمة الطراز(out-dated) لا قيمة لها بين ما يوجد في السوق مثل MGS4...
التعليق على مشاركة Abdo Haji-Ali في Sep 24, 2005 6:16 : > > و لماذا قد تكون > شيئاً سيّئاً؟ التطوّر (أو التطوير) دوماً جيّد... As an overall subject yes. Technology is always good. But I meant here that for us amature game developers , It is really frighteneing to think that you must compete with such a technology. I mean comon, Even the biggest developers were afraid of this! > نظرياً, > بأن نكون نحن السبّاقين... لاحظ أن MGS4 مصممة لأجهزة > PS3 مع العلم أن هذه الأجهزة لم يتم طرحها بعد!!! طبعاً > أستطيع سماع الـ "هٍئ" من هنا, إلا أن هذا لا ينفي أنه > الحل الأفضل (إن لم يكن الوحيد)... > المشكلة هي أن بعض > المستخدمين يرفضون التطور (بدل أن يسارعوا إليه) فمثلاً > تجد أحدهم لا يزال يستخدم Visual Studio 6.0 (إن لم يكن > 5.0) مع أن إصدار 2005 على الأبواب، بحجة أن الإصدارات > الجديدة كلها "بلا طعمة" و "لا داعي لها" بل هي فقط "وسيلة > تتبعها الشركات لامتصاص المزيد من الأموال من المستخدمين > الغلابة" أو ما إلى ذلك من فكرة "مؤامرة الشركات" لهذا > تجد معظم البرمجيات العربية قديمة الطراز(out-dated) > لا قيمة لها بين ما يوجد في السوق مثل MGS4... ok, Big games need big teams ,resources and a lot of experience. and I connot afford that. The idea of going straight ahead and challenge the best is brave but reckless in the sametime. I watched the keynote by Mr Iwata president of Nintendo and he said that it doesn't always take a big team to be successful, you can create a unique Idea and develop a very successful game using the old and the new technology they offer So I'm going for that, but of course gamers don't want to play Tetris all of their life, Hardcore gamers need more sophisticated games such as Metal gear. So step by step we can chellenge the new technology someday.
I don't want to go off topic, but I still use VS 6.0. Many reasons for that but the most important is that my work requires that. all our projects need to be done using the same tools. at home I don't even have VS. I use free software instead. You can always use the Visual C++ Toolkit 2003 in conjunction with these tools.
من سار على الدرب وصل, من جد وجد...
بس عتبك على اللي بيسمع
التعليق على مشاركة Mohammad Khashashneh في Sep 24, 2005 6:52 :
يعني نحن نتحدث عن شركة تنتج ألعاب من بدايات الثمانينات. Konami تنتج ألعاب لجميع الأجهزة، من جميع الأنواع، ولجميع البلدان. هذه الشركة تهدف بهذه اللعبة إلى تحطيم الرؤوس (من المؤكد وجود اتفاقية مع Sony لتنفيذ هذا الموضوع). وهناك الكثير والكثير من الأموال والخبرات التي توضع في هذا الموضوع. النتيجة حتمية! > I > don't want to go off topic, but I still use VS 6.0. > Many reasons for that but the most important is that > my work requires that. all our projects need to be > done > using the same tools. at home I don't even have > VS. I use free software instead. You can always use > the Visual C++ Toolkit 2003 in conjunction with these > tools. لا أدري، لكن المسؤول عن هذا الموضوع في الشركة يجب أن يهتم بهذه النقطة أكثر. VS6 أصبح عمره قرابة السبعة سنوات... ونحن نتحدث عن عالم الكمبيوتر. عقود الـ software مدتها عادة خمس سنوات. مازلت لا أجد مبرراً يمنع من التطوير... طبعاً الموضوع له كلفة، لكنه في النهاية مفروض. في النهاية أنت تحصل على أداء أفضل، وبرامج بتوافقية أكثر. ما هو مجال هذه البرامج التي تنتجونها؟
التعليق على مشاركة وسام البهنسي في Sep 24, 2005 14:37 :
> لا أدري، لكن المسؤول عن > هذا الموضوع في الشركة يجب أن يهتم بهذه النقطة أكثر. > VS6 > أصبح عمره قرابة السبعة سنوات... ونحن نتحدث عن عالم > الكمبيوتر. عقود الـ software مدتها عادة خمس سنوات. > مازلت لا أجد مبرراً يمنع من التطوير... > طبعاً الموضوع > له كلفة، لكنه في النهاية مفروض. في النهاية أنت تحصل > على أداء أفضل، وبرامج بتوافقية أكثر. ما هو مجال هذه > البرامج التي تنتجونها؟ >
In my previous company, I used to work with ATL and MFC projects for an already released application. This application is a toolkit for imaging and multimedia development. It comes with many versions and supports many languages including .Net platforms. So other teams use VS 2002/2003 but the team that I was working with was using VS 6.0
As for the last 3 months I left the company for a new job and I'm working on a printer driver project. I only use the DDK compiler and not VS. I use VS 6.0 for editing and resource manipulation since it is the most IDE I am familiar with.
لتعليق على مشاركة همام البهنسي في Sep 24, 2005 17:20 :
> ليس فقط الجانب البرمجي هو مايصيبنا بالدهشة بل أيضاً > الـ 3D. > قليل منا من يستطيع الحصول على مثل هذه الـ quality > حتى لمشاهد Pre-Rendered وبأحدث البرامج. > > يبدو أنهم > سيسبقونا (:
I was hoping for a 3D specialist opinion too☺. My knowledge is poor in these areas but I guess they use many effects and special code for making these incredible details, especially Snake's facial expressions. Mr. Kojima said that The reason he went with an aging character is that it is more challenging making the expressions of an old man than the smooth skin of a young one!
من سار على الدرب وصل, من جد وجد...
بس عتبك على اللي بيسمع